Trudnoća

Vežbanje sa bebom vraća liniju i formu

Da vrate liniju i formu od pre trudnoće, želja je većine porodilja. Neke taj cilj brzo i lako ostvare, dok drugima baš i ne polazi za rukom, pa posežu za dijetama i promenom načina ishrane koji, ponekad, mogu da štete i njima i bebama. O vežbanju malo njih razmišlja što obično pravdaju nedostatkom vremena. 

Stručnjaci, međutim, podsećaju da nijedna trudnoća nije ista, pa ni postporođajni period. Po rečima dr sc. Tamare Ratković, autorke knjiga „FIT u trudnoći sa pilatesom“ i „FIT mama & beba“, povratak u formu zavisi od toga kakav je žena imala porođaj. Cilj vežbanja u trudnoći, podseća, nije bila dobra linija već aktivnost i zdravlje u trudničkim danima, te lakši  porođaj i brži oporavak. 
- Ukoliko je porođaj prošao bez komplikacija i napora, vraćanje vežbanju može početi od momenata kada se mama uskladi sa ritmom bebe - kaže naša sagovornica. - Ako doji bebu, što je poželjno, trener treba da povede računa o intenzitetu i izboru vežbi kako se ne bi smanjila količina ili izgubilo mleko. U slučaju da je porođaj bio prirodan, ali sa komplikacijama, treba čekati da se žena oseti spremnom za ulazak u salu. Za početak će biti  dovoljne lagane šetnje sa vežbama disanja. Ukoliko se žena porodila carskim rezom, treba pričekati nekoliko meseci. Tu je vrlo važan izbor kvalitetnog instruktora koji ima iskustva u radu s porodiljama koje su imale carski rez. Treba krenuti polako i redovno!
Mada o tome gotovo i ne razmišljaju, mame mogu da vežbaju i sa bebom. Upravo o tome je dr sc. Tamara Ratković napisala i knjigu „FIT mama i beba“.
- Žene zbog dece često sebi uskraćuju brojna sitna zadovoljstava - naglašava naša sagovornica. - Posle gotovo tri decenije rada sa ženama iskustvo mi pokazuje da porodilje uvek imaju problem da uskalde bebino i svoje vreme. Zato je vežbanje sa bebom idealno: u parku kada je lepo vreme a beba spava ili samo uživa, ili u kući zajedno sa bebom. Kada je reč o izboru vežbi, najbolje nema, jer je najbolja ona koja je u tom momentu potrebna ili najviše odgovara. Naravno, nikada ne treba bežati od teških vežbi. Naprotiv! To zapravo znači da su mišići slabi i da na njima treba poraditi.
Zajedničko vreme mame i bebe, kako kaže dr sc. Ratković, može istovremeno da bude zabavno i korisno. 
- Ne smemo da zaboravimo da se beba od začeća pomera u maminoj utrobi - podseća naša sagovornica. - Iako novorođenčetu treba devet do 13 meseci da ustane, ono ima svakodnevnu potrebu za kretnjom. To se najbolje vidi kada ga skinemo koliko pomera ručice i nožice. Mama to samo treba da stimuliše jer to su počeci razvoja bebine motorike. Sa druge strane, kada vežbamo s bebom, dodirujemo je i ostvarujemo važan kontakt koji joj daje sigurnost da je mama tu. Razmena kontakta je stvaranje bliskosti, povezanosti, a samim tim utiče i na razvoj sigurnosti bebe.
Na pitanje kako motivisati mame da vežbaju, dr sc. Ratković odgovara: - Vrlo je važno podstaći ih na vežbanje, jer ne samo da će izgledati lepše već će ono uticati i na balansiranje hormona, što je brojnim ženama veći problem do figure. Motivacije mogu biti poput ove knjige koja ih pokreće da vežbaju i tera na aktivnost, zatim razne promocije u medijima koje im ukazuju na značaj vežbanja.
Uz sve to, po rečima naše sagovornice, mame koje vežbaju, istovremeno postaju i uzor svojim mališanima: - Ne može se pričati jedno, a raditi sasvim drugo. Vežbanje je stvar kulture tela, zdravlja i životne potrebe. Ono ne podrazumeva isključivo fitnes, već može biti vežbanje kod kuće, u parku, prirodi... Važno je imati dobrog i stručnog instruktora. A to može biti i knjiga. „FIT mama i beba“ daje razne ideje kako biti aktivan i što pre se vratiti u formu.

Polako i motivisano

Dešava se da trudnice koje su u trudnoći vežbale posle porođaja postanu pasivne. O posledicama i načinima  izbegavanja takvih situacija dr sc. Tamara Ratković kaže: - Ne ugoje se mnogo u trudnoći, ali se opuste dojeći bebu i eto nekoliko kilograma viška. Tada ih uhvati panika. Ipak, posle porođaja i telu i hormonima treba vremena da se   vrate u ravnotežu. Zato sve treba raditi polako, motivisano i pismeno, nikako on-line varijante. Treba potražiti stručnjaka da porodilji bude saputnik u postizanju ciljeva. Verujte, žena može sve! 
 

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara
string(0) ""
string(0) ""