Srećna trudnica

Kako da ublažite jutarnje mučnine u trudnoći

Mučnine su jedan od neprijatnih pratilaca gotovo polovine trudnoća. Iako se najčešće javljaju u prvom trimestru, kod nekih budućih mama potraje i do samog porođaja. A tek oko 30 osto trudnica nema nikakve mučnine, kaže dr. Majkl Hakaka, ginekolog s Beverli Hilsa i autor knjige „Expecting 411“.

- Simptomi mučnine obično se javljaju ujutru, mada se kod nekih trudnica mogu javiti i u drugo doba dana, čak i uveče. Oni uključuju mučninu, povraćanje, prekomerno lučenje pljuvačke ili odbijanje hrane kao i potrebu za određenom namirnicom - kaže Dušica Dišić, VMS babica, sertifikovani edukator psihofizičke pripreme, prenatal pilatesa i joge i osnivač projekta fitizdravamama. - Kod mnogih jutarnje mučnine osim neprijatnosti ne izazivaju veće tegobe, dok druge mogu i prekomerno da povraćaju, što dovodi do dehidratacije i nedostatka vitamina. Zato je u tom slučaju  neophodno obratiti se lekaru.

 Kako dodaje naša sagovornica, nema definitivnog odgovora šta izaziva mučnine u trudoći i zašto ih neke trudnice imaju a druge ne. Postoji više teorija i one se uglavno baziraju na hormonskim  promenama koje prate trudnoću, pre svega na porastu beta HCG hormona.  On deluje na žuto telo, reguliše rad estrogena i progesterona, sprečava menstruaciju i održava trudnoću. Njegova količina se na svaka tri dana  trudnoće uveća za preko dva puta, pa se pretpostavlja da visok nivo ovog hormona preterano stimuliše centre za mučninu u mozgu koji potom ubrzavaju potrošnju šećera u krvi, a to pak stvara osećaj gladi i mučnine.

- Neke druge teorije smatraju da do mučnine dolazi zbog emocionalnih reakcija na trudnoću. Jedna od teorija čak navodi da  trudnica mučninom reaguje na sve što  potencijalno može loše da utiče na zdravlje bebe (upotreba alkohola, kafe, nikotina...) i da na taj način telo pokušava  da se oslobodi toksina - dodaje naša sagovornica.

Kako da pomognete sebi u tim trenucima?

Prvenstveno treba izbegavati mirise i hranu koja vam ne prija, začinenja jela i masne namirnice. Češće uzimajte manje obroke, po mogućstvu hladnije jer topla hrana otpušta više mirisa, kao i hranjive grickalice. Takođe, vodite računa da unosite dosta vode, a možete piti i limunadu koja zbog kiselosti ima blagotvorno dejstvo. Od pomoći može da bude i gazirana mineralna voda, ali samo umereno.

 - Mučninu dosta mogu olakšati i smanjiti biljni čajevi, najbolje da to bude čaj od đumbira, ali u obzir dolaze i oni od kamilice i nane. Dobre rezultate u otklanjanju mučnina dale su komplementarne, alternativne terapije, kao što su akupunktura, refleksologija, homeopatija, terapija biljem-herbalizam, shiatsu masaža, navodi Dušica Dišić.

Saveti protiv mučnine:

  • Jedite male obroke, ali češće
  • Izbegavajte masnu hranu
  • Uzimajte hranu bogatu proteinima
  • Pijte dosta vode, limunade, sok od pomorandže
  • Uzimajte vitamin B6
  • Ako povraćate, konsultujte se s lekarom kako biste nadoknadili vitamine i minerale

Recept za čaj od đumbira:

Izrendajte oko 2 cm svežeg đumbira i prelijte ga šoljom prokuvane vode. Ostavite da ostoji 5 minuta, potom procedite, zatim u njega iscedite limun i dodajte meda po ukusu. Možete ga piti dva do tri puta tokom celog dana kako biste ublažili simptome mučnine.
Savet: Ostavite uveče pored kreveta neki keks ili koricu hleba kako biste ujutru pre nego što ustanete uzeli nešto suvo

Položaj za umanjenje mučnine

Ovo je najefikasniji joga položaj za otklanjanje mučnina. U ovom položaju dijafragma se podiže i pravi više mesta organima. U kombinaciji s dubokim disanjem osetićete olakšanje u trenutku.

Ostavi komentar